Welkom bij Engels & Partners. Wij zijn hét agentschap voor freelance communicatieprofessionals, van projectcoördinatoren tot senior managers tot traffic- en operationsmensen. Je vindt hier alles over ons, over onze manier van werken, over onze selectiecriteria en over ons specialisme: altijd de beste freelancer voor de job.
En misschien vind je ook het antwoord op de vraag: Is freelancen via E&P iets voor mij.
Is het antwoord ja, klik dan op de button ‘Stuur je cv’ en doe precies dat.
Wie zijn weWij zijn agent van de beste freelance communicatieprofessionals in Nederland. We werken voor bedrijven, overheden, non-profitorganisaties en voor reclamebureaus. Ons werk is het uitstekend invullen van freelance opdrachten. We doen geen werving, geen selectie, geen detachering. Wat we wel doen vormt de basis van onze toppositie in de markt: we zijn selectief in wie we vertegenwoordigen, we onderhouden intensief persoonlijk contact en we zorgen voor volledige transparantie. Bovendien spelen we een actieve rol in de relatie tussen onze freelancers en onze opdrachtgevers. En een andere belangrijke succesfactor: we komen zelf uit het vak. We spreken de taal, kennen de mensen en hebben aan een half woord genoeg. Hier en hier vind je meer informatie over onze achtergrond.

Toen Engels & Partners in 1992 startte waren we het eerste en het enige agentschap voor communicatiefreelancers. Intussen zijn we niet meer de enige, maar nog wel de beste. Bij Kerngegevens zie je een greep uit de bureaus en de adverteerders waar we voor werken. Veel daarvan zijn overigens klanten van het eerste uur.
Hoe werken weE&P staat voor altijd de beste freelancer voor de job. Dat betekent twee dingen: ten eerste dat we selectief zijn in wie we vertegenwoordigen. En ten tweede dat we de tijd nemen om je te leren kennen als je in ons bestand komt. De eerste selectie gebeurt natuurlijk op basis van je c.v. We kijken of je niveau en ervaring aansluiten op ons werkterrein en of je minimaal 5 jaar actief bent geweest in (online) communicatie, operations of traffic. Zo ja, dan nodigen we je graag uit voor een eerste gesprek.

Gespreksronde

Dat eerste gesprek gaat vooral over jou, over je ervaring, over wat we van je verwachten en wat wij voor je kunnen betekenen. We hebben het over je motivatie om te gaan freelancen, over je sterke en minder sterke punten en over de mentaliteit die je als freelancer nodig hebt. Maar ook het zelfstandig ondernemerschap en de voor- en nadelen van freelancen komen aan bod. Na dit gesprek besluiten wij en jij of we samen verder willen. Willen we dat, dan hebben we nog een uitgebreid gesprek waarin we vakinhoudelijk en persoonlijk wat dieper gaan. In deze fase checken we ook een aantal referenties.

Zelfstandig ondernemerschap

Als freelancer bij E&P ben je 100% zelfstandig ondernemer. Wij treden alleen op als jouw agent. Je bent dus niet bij ons in dienst en we detacheren je ook niet. De afspraken tussen jou, de opdrachtgever en E&P leggen we altijd vast in een driepartijenovereenkomst. Daarin wordt precies beschreven wat de wederzijdse rechten en verplichtingen zijn. Belangrijk, omdat voor alle betrokkenen, inclusief de Belastingdienst, duidelijk moet zijn hoe de (gezags)verhoudingen liggen.

Over geld

Geld. Niet onbelangrijk. We werken met verschillende profielen, variërend van operationele project-coördinatoren tot senior management Daar horen natuurlijk ook verschillende tarieven bij. Per opdracht wordt in overleg een passend tarief vastgesteld, uitgaand van de tariefindicatie die je bij de profielen vindt. Ongeacht het niveau blijft de fee die jij en de opdrachtgever aan E&P betalen gelijk. Voor ons is geld dus nooit een argument om iemand wel of niet voor te stellen. Wij factureren namens jou aan de opdrachtgever, die maakt het geld aan ons over, en wij sturen het direct door naar jou. Ook hier volledige transparantie.

Wat doen wij ervoor?

Voor de fee die je ons betaalt mag je wat terugverwachten. Om te beginnen zetten we ons altijd volledig in om je opdrachten te bezorgen die bij je passen. Maar daarnaast zijn we echt jouw agent. We zorgen dat juridisch en administratief altijd alles up to date is. Je kunt altijd op ons terugvallen als je met vragen zit, tegen dingen aanloopt bij je opdracht of als je ergens juridische zekerheid over wilt. We organiseren bijeenkomsten en we hebben regelmatig diners en borrels waarop we ervaringen uitwisselen. En daarnaast willen we ook een bijdrage leveren aan je vakinhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling, onder andere met onze ‘education vouchers’. Tot slot, en dat is misschien wel het belangrijkst, je komt bij ons in een zeer uitgebreid en stabiel netwerk van eersteklas opdrachtgevers.
ProfielenAfhankelijk van je werkervaring, capaciteiten en voorkeur, delen we je in een van onze profielen in. Links naar de profielen zie je hieronder. De indicatie van de uurtarieven die we bij de profielen vermelden zijn exclusief btw en inclusief de E&P-fee. Onze fee is voor alle niveaus gelijk en speelt dus geen rol als we iemand voorstellen. Als je de profielen bekijkt, kun je waarschijnlijk vrij snel inschatten welk niveau bij je past.

Onze communicatie- en marketingprofielen

Senior Management-niveau

Zeer ervaren manager, beleidsverantwoordelijk, analytisch, strategisch, adviserend, motivator, senior leidinggevend. Gesprekspartner op beleidsmatig en strategisch niveau. Inzetbaar als Hoofd Communicatie of Marketing, Client Services Director, Marketingmanager of Commercieel Manager. In dit niveau zijn zware professionals met zeer uiteenlopende kwalificaties vertegenwoordigd. 'Vanaf-tarief’ € 125,- per uur.

A+-niveau

Strategisch, initiërend, zelfstandig, aansturend, senior leidinggevend. Gesprekspartner op zowel strategisch als operationeel niveau. Inzetbaar als Senior Communicatiemanager, Senior Communicatie- of Marketingadviseur, Account Director of Product Group Manager. Tariefindicatie: vanaf € 100,- per uur.

A-niveau

Strategisch, zelfstandig, aansturend, leidinggevend, betrokken bij uitvoering. Gesprekspartner op operationeel niveau en ondersteunend op strategisch niveau. Inzetbaar als Communicatiemanager, Communicatie- of Marketingadviseur, Senior Accountmanager, Productmanager of Brandmanager. Tariefindicatie: vanaf € 88,- per uur.

A/B-niveau

Organisator, coördinator, zelfstandig, veel aansturende ervaring. Verantwoordelijk voor volledige uitwerking van projecten. Minimaal 7 jaar relevante ervaring. Gesprekspartner op operationeel niveau, in- en extern. Inzetbaar als Accountmanager, Projectmanager of Senior Projectcoördinator. Tariefindicatie: vanaf € 81,- per uur.

B-niveau

Organisator, coördinator, zelfstandig, medeverantwoordelijk voor de uitwerking van projecten. Minimaal 5 jaar relevante ervaring. Gesprekspartner op operationeel niveau, in- en extern. Inzetbaar als Projectmanager, Projectcoördinator of Account Executive. Tariefindicatie: vanaf € 75,- per uur.


Deze profielen zijn een indicatie. Al onze freelancers zijn van het type ‘denken en doen’. We besteden veel aandacht aan de combinatie van opdrachtgever, projecttype en freelancer. Daarbij is de persoonlijke match voor ons net zo belangrijk als de vakinhoudelijke.

Onze operations- en trafficprofielen

Operationsmanager

Meedenkend, analyserend en adviserend wat betreft het interne, projectgerelateerde procesbeheer. Initiatiefnemer, aansturend en leidinggevend bij de implementatie. Gesprekspartner op processtrategisch en operationeel niveau. Inzetbaar als Operations Manager of Procesmanager. Tariefindicatie: vanaf € 100,- per uur.

Traffic/Productiemanager

Zelfstandig, teamspeler, aansturend. Sterk op het gebied van financiën en planning. Ruime ervaring met de coördinatie van omvangrijke campagnes. Minimaal 6 jaar relevante ervaring. Gesprekspartner op operationeel niveau. Inzetbaar als Trafficmanager, Productiemanager, Projectmanager, Art Buyer, Creative Planner, Planner, Traffic-controller, Workloadplanner, Bladcoördinator. Tariefindicatie: vanaf € 80,- per uur.


Deze profielen zijn een indicatie. Al onze freelancers zijn van het type ‘denken en doen’. We besteden veel aandacht aan de combinatie van opdrachtgever, projecttype en freelancer. Daarbij is de persoonlijke match voor ons net zo belangrijk als de vakinhoudelijke.
Stuur je CVMet dit formulier kun je je bij ons aanmelden. Vergeet niet je cv bij te sluiten. We laten je zo snel mogelijk weten of we je uitnodigen voor een gesprek. Weet je zeker dat je wilt freelancen, dan is het misschien handig om meteen een Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) van de Belastingdienst aan te vragen. Dat kan hier.
KerngegevensEngels & Partners werd in 1992 opgericht. We waren het eerste en enige agentschap voor freelance communicatieprofessionals en dat zijn we lang gebleven. Inmiddels zijn er meerdere partijen op de markt. Wij onderscheiden ons door grote kennis van zaken, een persoonlijke aanpak en een selectief aannamebeleid. De mensen die zich bij ons hebben aangesloten vertegenwoordigen elk op hun niveau, de top onder de freelance communicatiespecialisten.

We werken met zo’n 120 freelancers voor meer dan 200 bedrijven, overheden, non-profitorganisaties en reclamebureaus. Een greep uit onze klantenlijst:

WestlandUtrecht Bank
Humanitas
Philips
Asics
Efteling
ABN AMRO
Ministerie van Algemene Zaken
Intratuin
PwC
Hogeschool van Amsterdam
ANWB
Delta Lloyd Groep
Plus Retail
JWT
Aestron Design
UWV
Viacom/MTV Networks
Jumbo Supermarkt
Gall & Gall
They
Microsoft
N=5
Albert Heijn
ICI PARIS XL
DDB Amsterdam/Tribal DDB
Air France/KLM
Tempo Team
Aegon
Kong
These Days
AkzoNobel
Lemz
Bloemenbureau Holland
Pon’s Automobielhandel
Perry Sport
Bloemenbureau